Blogopmaak

Afbeeldingen voor je website optimaliseren

Door de juiste visuele technieken te verwerken in het design van je website, kun je de kijkrichting van de websitebezoeker sturen.

afbeeldingen website
Het is oud nieuws dat advertenties die mensen bevatten, veel effectiever zijn dan advertenties die dat niet doen. Vooral foto's en video's met baby's trekken over het algemeen langere en meer gerichte aandacht van potentiële klanten. Adverteerders proberen al lang de verkoop van babyproducten te stimuleren met behulp van close-ups van schattige babygezichten - met behulp van eye tracking-technologie hebben ze vastgesteld dat dit alleen niet genoeg is.

Eye tracking op een baby

Onderzoekers ontdekten met eye tracking technologie dat kijkers zich bij het zien van het gezicht veel meer zullen concentreren op het gezicht van de baby i.p.v. advertentie-inhoud. De richting en de duur van de oogbewegingen van de proefpersonen werden gemeten.

Terwijl aan de rechterkant in de tekst juist de boodschap staat, zoals de kenmerken, de prijs en locatie waar je het kan kopen. Gemiste kans ( en weg dure advertentie)

Als de baby echter zijn blik op het product of de tekst richt, zal de kijker zich concentreren op de advertentie-inhoud.

Toen de proefpersonen een advertentie kregen met de baby die recht uit de pagina keek, laat de onderstaande warmtekaart zien dat kijkers zich op het gezicht van de baby fixeerden en minder aandacht aan de teksten gaven.
eye tracking baby
Geen grote verrassing misschien, maar kijk wat er gebeurt als een zijwaarts gerichte baby wordt geplaatst om naar de kop van de advertentie te "kijken":
We zien dat het gezicht van de baby nog steeds een belangrijke hotspot is, maar nu krijgen de kop van de advertentie en de tekst veel meer aandacht! Deze Gazing cues is een onderdeel in de neuromarketing . Een gezicht op je website (of advertentie) zal de aandacht trekken, maar zorg ervoor dat het gezicht kijkt naar wat jij wil dat de kijker ziet!

Verhoog de conversie van je site

Met slechts een paar aanpassingen van je afbeeldingen kan je de kijkrichting van je bezoekers sturen. Er zijn 3 mogelijkheden om dit te doen.
  • Laat de ogen van de persoon op de afbeelding in een bepaalde richting kijken.
  • Gebruik pijlen die naar een belangrijk onderdeel wijzen of vingers van een persoon die iets aanwijst
  • Met beweging op je website kan je een kijkrichting sturen van de bezoeker
gazing cues
gazing cues
08 feb., 2023
Sinds begin 2023 kunnen wij nóg fijner werken en klanten ontvangen in ons kantoor. Veel breekwerk (bloed, zweet, maar geen tranen), daarna opbouwen en weer inrichten. Alles is nu weer klaar om jou te helpen als ondernemer met on- en offline marketing.
03 jan., 2023
Julia Sinning kreeg nationale bekendheid door haar deelname aan 'De Bachelor'. Later veroverde ze de kroon van Miss Nederland. Allebei leuke dingen, maar tegenover alle aandacht stond ook iets negatiefs. Julia werd namelijk slachtoffer van cyberbullying.
door Erik Santema 01 dec., 2021
Voor Tency Productions uit Amsterdam hebben we een nieuwe website online mogen zetten. Tency Productions is als tv producent al enkele jaren één van de meest toonaangevende leveranciers van daytime programma’s voor RTL4, SBS6 & Videoland. Mooie televisie maken van zeer hoge kwaliteit staat dan ook bovenaan. Naast o.a. Hart van Goud, Roadtrip Curaçao heeft Tency Productions ook het programma Het Spaanse Leven op RTL4. Het Spaanse Leven is een programma over het party-eiland Ibiza waarin de diversiteit van deze magische bestemming wordt getoond. De kijker wordt meegenomen op een spirituele tour en toont de ongerepte natuur. Maar er is ook aandacht voor the rich and famous op één van de meest vrije plekken ter wereld. Door onze samenwerking kon een sponsorschap niet achterblijven van dit tv programma.
door Erik Santema 26 nov., 2021
Afgelopen week konden we de champagne laten vloeien. Door een samenwerking tussen Project77 en Convident uit Groningen werd de nieuwe website van Themmen Heftrucks live gezet.
door Erik Santema 15 jun., 2021
Project77 heeft dankzij Ondernemend Grijpskerk en Dorpsbelangen een volledige restyle van de website ingrijpskerk.nl mogen realiseren. Zo'n 10 jaar geleden werd de website online gezet (na een brainstormsessie in voormalig café de Tapperij) en werd het een vaste waarde in de informatievoorziening naar de inwoners in en rond Grijpskerk. Dat het een vaste waarde is geworden is te zien in de dagelijkse bezoekers op de website. Er zitten wel eens pieken bij dat er tussen de 1.300 en 1.500 bezoekers per dag op de website kijken.
door Erik Santema 08 jun., 2021
Door veranderingen in de algoritmes van sociale media wordt het voor bedrijven moeilijker en duurder om volgers te bereiken. Een goed alternatief daarvoor is emailmarketing. Door emailadressen te verzamelen kan je 1 op 1 contact hebben en houden met je doelgroep (klanten en potentiele klanten) Onlangs hebben we voor Gwen van Poorten dit gerealiseerd zodat ze nu wekelijks kan communiceren met haar fanbase. Voor Can Canto Ibiza hebben we een brochure gemaakt die na het invullen van je mailadres te downloaden is. Voordeel? De bezoeker kan nu desgewenst mailingen ontvangen met daarin leuke aanbiedingen mbt beschikbaarheid in de villa, maar ook leuke tips op het eiland Ibiza en informatie over vliegtickets en huurauto's.
door Erik Santema 20 mei, 2021
Een thuiswedstrijd. Momenteel wordt er druk gewerkt aan een nieuwe website voor @ingrijpskerk In juni komt hij al online!
door Erik Santema 03 mei, 2021
Voor Hendrikson Shrimping BV hebben we een Engelstalige website online gezet. Een mooi traject met doelen bepalen, wireframes (schetsen) maken, fotografie en samen sparren om het concept grafisch te ontwerpen. Next? De site uitbreiden in het Nederlands.
door Erik Santema 21 dec., 2020
Project77 maakte een compilatie van de opening van Kleintje Lichtweek in Grijpskerk.
EasyToys door de knieën voor VV Grijpskerk 6
door Erik Santema 02 okt., 2020
In september was de EasyToys-soap in de landelijke media. Ook de heren van Veronica Inside hebben dit onderwerp uitvoerig besproken tijdens hun goed bekeken tv programma. De KNVB hield de samenwerking tussen FC Emmen en de potentiële hoofdsponsor EasyToys eerder nog tegen op basis van de reglementen. Daarin staat dat een sponsor niet in strijd mag zijn "met de goede smaak of het fatsoen”.
Meer posts
Share by: