Hoe jij je klant blij kan maken (ook op Blue Monday)

70% van marketing mist haar doel
Zo, dat was even schrikken een paar dagen geleden toen ik de kop "70% van marketing mist haar doel" las op de website van Ecommercenews.
Dat betekent, simpel rekensommetje, 30% van marketing haar doel niet
mist. Dat betekent dus ook dat je veel minder kans hebt op een lead, order, download of telefoontje van je potentiële klant.
70%!! Mijn gedachtes blijven bij dit getal en ik besluit er de komende dagen iets meer op te gaan letten....
Het is vrijdag, in mijn mailbox komt een mail van een internationale topspreker. Hij heeft een website en vraagt me mijn advies. Als hij een nieuwsitem wil delen op zijn social media account, kan hij alleen de gehele nieuwspagina delen en dus niet
alleen het item waar hij aandacht aan wil besteden.
Vreemd vind ik.....zo zeg je eigenlijks tegen je bezoeker: "Ik heb een leuk nieuwsitem die gaat over een boeiend onderwerp, zoek hem zelf maar even op op mijn nieuwspagina". Ja met dit soort fouten kom je snel op 70%.
Mijn advies is helder, zijn huidige webbouwer moet even aan de bak ( en meedenken met de klant )
Vanmorgen werd ik wakker. Het is maandag én Blue Monday. Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar.
Ik pak mijn telefoon om een rondje nieuws, social media en mijn mail te lezen.
Ah leuk, Bol.com
doet ook mee aan Blue Monday en ze spelen leuk in op deze deprimerende dag.
Klasse, het 1e doel hebben ze bereikt. De mailing is geopend. Hoezo 70% van marketing mist haar doel!
Ik lees de mailing en ze laten inderdaad leuke en handige producten zien waarmee je meer energie krijgt. Wederom klasse actie, want de items die ze laten zien sluiten perfect aan op de tekst in de mailing.
Hé een Wake-up light! Die hebben we 10 jaar geleden ook gehad, maar ik kon niet wennen aan die irritante vogel die me wakker ging fluiten. Marktplaats was me destijds dankbaar....., maar toch wil ik eens kijken of er nú bijvoorbeeld ook mee gewekt kan worden door een Spotify lijst ermee af te spelen.
Van grimas tot glimlach
Oké ik ben getriggerd door de Wake-up Light. Als ik er inderdaad iets mee kan, zoals wakker gemaakt worden door mijn playlist van Spotify heeft Bol.com dus een geweldige mailing gemaakt. Binnen een paar minuten hebben ze van na het openen van mijn ogen mijn interesse gewekt door de mailing en een leuk item. Alleen de specificaties moeten nog kloppen (of in de buurt komen) en ik ga over tot aanschaf van de Wake-up Light.
De titel van grimas tot glimlach zie ik nog net van de Happy Socks voordat ik op de link "Bekijk nu" klik.
Van glimlach tot grimas
Heel even denk ik of Blue Monday niet een variant is op 1 april. Maar nee, deprimerend is het echt. Het artikel waar je bijna een koper voor had is niet eens leverbaar!
Snel druk ik op "delete mail" en druk mijn ouderwetse wekkerradio uit waar het muziek door veel gekraak door de speakers gaat.
70% van marketing mist haar doel schiet weer door mijn hoofd....en denk dan....je gaat toch de voorraad checken voordat je een mailing verstuurd?
Laten we hopen dat dit een maandagochtend foutje was en als marketeers ervoor zorgen dat we de potentiële klant en opdrachtgever niet uit het oog verliezen.

Voor Tency Productions uit Amsterdam hebben we een nieuwe website online mogen zetten. Tency Productions is als tv producent al enkele jaren één van de meest toonaangevende leveranciers van daytime programma’s voor RTL4, SBS6 & Videoland. Mooie televisie maken van zeer hoge kwaliteit staat dan ook bovenaan. Naast o.a. Hart van Goud, Roadtrip Curaçao heeft Tency Productions ook het programma Het Spaanse Leven op RTL4. Het Spaanse Leven is een programma over het party-eiland Ibiza waarin de diversiteit van deze magische bestemming wordt getoond. De kijker wordt meegenomen op een spirituele tour en toont de ongerepte natuur. Maar er is ook aandacht voor the rich and famous op één van de meest vrije plekken ter wereld. Door onze samenwerking kon een sponsorschap niet achterblijven van dit tv programma.

Project77 heeft dankzij Ondernemend Grijpskerk en Dorpsbelangen een volledige restyle van de website ingrijpskerk.nl mogen realiseren. Zo'n 10 jaar geleden werd de website online gezet (na een brainstormsessie in voormalig café de Tapperij) en werd het een vaste waarde in de informatievoorziening naar de inwoners in en rond Grijpskerk. Dat het een vaste waarde is geworden is te zien in de dagelijkse bezoekers op de website. Er zitten wel eens pieken bij dat er tussen de 1.300 en 1.500 bezoekers per dag op de website kijken.

Door veranderingen in de algoritmes van sociale media wordt het voor bedrijven moeilijker en duurder om volgers te bereiken. Een goed alternatief daarvoor is emailmarketing. Door emailadressen te verzamelen kan je 1 op 1 contact hebben en houden met je doelgroep (klanten en potentiele klanten) Onlangs hebben we voor Gwen van Poorten dit gerealiseerd zodat ze nu wekelijks kan communiceren met haar fanbase. Voor Can Canto Ibiza hebben we een brochure gemaakt die na het invullen van je mailadres te downloaden is. Voordeel? De bezoeker kan nu desgewenst mailingen ontvangen met daarin leuke aanbiedingen mbt beschikbaarheid in de villa, maar ook leuke tips op het eiland Ibiza en informatie over vliegtickets en huurauto's.

In september was de EasyToys-soap in de landelijke media. Ook de heren van Veronica Inside hebben dit onderwerp uitvoerig besproken tijdens hun goed bekeken tv programma.
De KNVB hield de samenwerking tussen FC Emmen en de potentiële hoofdsponsor EasyToys eerder nog tegen op basis van de reglementen.
Daarin staat dat een sponsor niet in strijd mag zijn "met de goede smaak of het fatsoen”.